love the way you lie- because you're good at it!

Vi har fått en uppgift på svenskan att skriva ett pm om vad vi vill som vi sedan skall skicka in till läraren. Och jag visste direkt vad jag skulle skriva om; starka band och negativ beroende. Jag tänkte direkt på dig, tyvärr dök alla hemska minnen upp igen. Det går inte att göra sig av med dem hur mycket man än försöker.  Fast nånting inom mig säger att jag kanske inte vill göra mig av med dessa minnen om dig med tanke på att det är dem enda minnen jag har från tiden med dig. Jag kom också (tyvärr!!!) på ett väldigt speciellt minne som aldrig kommer lämna mig.
Det var då du, din sambo, jag och min lillebror var och shoppade. Vi går in i en leksaksaffär och min lillebror ser till sin glädje en radiostyrd bil. Han går till pappa och frågar om han kan få den, pappa säger jag. Efter ett tag ser jag ett set med pärlor, jag går och frågar pappa om jag kan få dem, pappa svarar nej. Jag står kvar en stund, frustrerad som jag blev. Efter ett tag går jag efter honom och frågar varför inte, till svar fick jag: du får helt enkelt vänta tills du fyller år. Jag svarar med att min lillebror fick en leksak fast han INTE fyllde år den dagen. Då svarar pappa: men han är kille, han behöver sånt. Du får vänta till din födelsedag.
Sen den dagen har jag tänkt att pappa aldrig ville ha mig, att han inte älskade mig tillräckligt för att kunna ge mig ett set med pärlor fast det INTE var min födelsedag. Han kunde inte ge vika. Han satte mig alltid i andra hand, först kom min lillebror, sen jag... Jag kände mig aldrig älskad utav pappa. Ett barn behöver båda föräldrarna, det har jag insett nu. Innan gick jag runt och sa att jag gott och väl klarade mig utan pappa... men nej, fast nu kan man inte göra nåt åt det...

I'm sorry for you. Today I hate you, but maybe in the future it will change...

Kommentarer
Postat av: beatrice Jakobsson (foto)

sv. gud vad skönt att vara lediga två dagar :)

2010-09-15 @ 14:21:28
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0