Jag verkligen hatar farsdag

Jag skall vara ärlig, jag verkligen h a t a r farsdag. Varför skall jag gilla denna dag när jag inte har en pappa att fira? Har inte haft en pappa att fira på över 10år, så nej jag hatar denna dag!
Det är jobbigt för mig att läsa att en massa folk världen över grattar sin pappa just idag, det är jobbigt att se en massa farsdags-kort i affärerna runt omkring mig, det är jobbigt att se familjer där en pappa finns tillgänglig!
Det känns som om mitt liv är taget ur en film just sådana här dagar & vid högtider. Jag har ingen pappa jag kan ge presenter till, jag har ingen pappa jag kan fråga om råd, jag har ingen pappa att prata med om jag har problem med killar osv. Jag vill ha en pappa jag kan göra allt detta & lite till med. Just den delen känns som taget ur en sorglig film. För vem vill inte ha båda sina föräldrar närvarande?

Min pappa har missat så mycket som hänt i mitt liv. Han missade min student, han missade min 18-årsdag, han kommer att missa min 20-årsdag, han missade min första kille, han missade hela min gymnasietid, han missade även hela min högstadietid & han missade se mig växa upp till den kvinna jag är idag.

Så ta vara på tiden ni har ihop med någon älskad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0